SOMMARRESA FREDAG 19 MAJ

Vilhelm Moberg hämtade sin inspiration från hembygden och nu ska vi göra en resa i denna genuint småländska trakt och se lite av verkligheten bakom hans böcker!

Vi tar en paus på vägen, bjuds på fralla och kaffe, som intas i bussen.

I Växjö möter vi vår " Mobergguide" Ulf Nilsson, som tar oss till Kosta där vi kan handla både handgjort glas i fabriksbutiken och massor av annat i den stora Outlet-gallerian. De som vill får en kort visning av utställningen med konstverk i världsklass.  Lunch äter vi sedan på Moshults vandrarhem. Därefter besöker vi Ljuders kyrka och Långasjö, där vi intar vårt eftermiddagskaffe. Slutligen beger vi oss till Duvemåla, där vi får höra olika intressanta berättelser. Här har vi även tillfälle att ströva runt en stund innan färden går hemåt igen.

Pris 300 kr för Dig, som varit medlem i minst sex månader.

Pris för icke medlem 585 kr.

Anmälan och betalning sker senast den 5 maj

till Harriet tel: 070-2194408.  Bankgiro 847-8851

(OBS! Inbetald avgift återbetalas ej.)

Avresa: Kl 7.15 från Sörgårdsvägen (vår förra lokal)

Hemkomst: Ca 19.45.

Kom ihåg att meddela om du har diabetes, matallergi e.d.

50 000 starka skäl att bli medlem

Bli medlem!